<3: 2009-05-30, kl 06:56:16 | <3: Allmänt

Will I survive?

Just nu sitter jag och kollar upp information om Fujisan.

Förmodligen ska denna vulkan klättras nu I sommar eller tidig höst hihi.

Skulle vara fett stolt om jag klarade det.


Mt. Fuji

Altitude: About 2300 meters
Ascent: 5-7 hours
Descent: 3-5 hours



Alltså tar det nog ca 7-8 timmar att klättra det för mig. Haha.

Vi kommer förmodligen börja klättringen vid 5 tiden på eftermiddagen, och äta middag vid första stoppet efter ungefär 2-3 timmar. ( innan kommer vi nog ha gjort något litet mellanmål stopp för att jag inte ska dö).

Sedan så klättrar vi väl ungefär en till 2 timmar till. Och när vi når 8 eller  9 ( 10 är toppen) så sover vi någon timme i husen som finns tillgängliga för detta.
Sedan klättrar vi de sista timmen och når toppen runt 3-4 på natten. Dett gör att vi endast behöver vänta någon timma till solen går upp!

Och Sedan om vi orkar går vi runt kratern vilket tar ca. En timme! Hihi

Låter AWESOME. Kommer dö, men det är värt det!


Detta kommer kosta mig ganska mycket, och jag funderar på att erbjuda att jag betalar för min egen klättring till min hostfamilj eftersom jag verkligen vill göra detta. Jag menar, de betalar redan en resa till Kyoto, Uzunomia, Hiroshima och säkert mer ställen. Klättringen kostar väl ca. 1000 kr.

. Men det jag handlar där och själva klättringen vill jag nog betala.
Men vi får se. Det är nästan två månader kvar! hehu


bouuuu

Åhhh va roligt :D du måste komma ihåg att ta en MASSA bilder!! ^^



we miss you <3


Pillis

Sara du är fett tuff! är avundsjuk nu:(

Hoppas du hare typ awesome där borta i sushiland, miss you<3


nalex

hihihi coolt

och det är nästan nio månader kvar tills du kommer hem hehehe hinner lätt bli gravid



<3: 2009-05-30, 12:21:35 | URL: http://msvicious.blogg.se/
Anonym

Jag skulle skriva någonting, men alla skulle hata mig efteråt förutom du eftersom det endast är du som skulle förstå vad som är Chalisa i den kommentaren, så vid det här laget tror jag även att du vet vad det var jag skulle ha skrivit. Bra va? Jag kan vara taskig MELLAN RADERNA and no harm done för att ingen förstår. Förutom du. (Du borde dock se mitt ansikte just nu --> I-X vänd på huvudet. TILL VÄNSTER Sarah såååja ...he he he )








Malin

Jag vill! :(



Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.