<3: 2009-05-07, kl 11:49:56 | <3: Allmänt

Lite saker I vardagen!



  • Jag har galet mycket sockerbrist. Lever just nu utan cola och Choklad. Dör lite.
    I sverige var jag inte alls lika galen när det gällde choklad cola och mat. Men här finns det inte sp mycket annat att känna. Så det enda jag känner är typ hunger!

  • Mitt kort fungerar inte så har inga pengar. Men detta ska pappa fixa= Lycklig Sarah!

  • Har ingen mobil än, vilket gör att jag inte kan kommunicera med mina vänner! Tex igår gickde på Karaoke men det kunde inte få tag på mig så jag satt hemma.

  • Har precis ätit ett Chokladbröd. Gott, det behövdes.

  • Hade även en liten konfrotation med okasaan för att jag satt på Pasta vatten när hon kom hem. Hon brukar komma hem senast halv 6, så klockan 6 satte jag på pasta vatten. Helt överlycklig var jag eftersom jag trodde jag skulle få äta pasta. Men ack. Hon kom hem och blev lite arg.. hehhehe..

  • Efter det dock så pratade vi igenom mina matvanor, och vi har précis diskuterat min obento ( lunchlåda ). Varav jag förklarade att jag inte är van vid det eftersom vi har cafeteria. Och sen förklarade jag att det enda man åt I matlåda när man var ute på skolutclykter när man var liten var pannkakor. Sedan var det kyckling/pasta salad eller köttbullsasallad. OCh på seanre tid köpte man bara en yogi yalla, och en macka I närmaste kiosk!

  • Hon skrattade bara! Hihi, men jag har förklarat vad jag kan och inte kan äta! Braa..

  • I skolan lyckades jag samla ihop 120 yen och kunde köpa en snickers! Räddade min dag!

  • Regnperidoden håller på att göra intrång just nu! Jätte kul att se alla med deras paraplyer. Här är det verkligen fett seriöst när det kommer till paraplyer. Och alla har sina egna olikfärgade paraplyer!
    Rosa med prickar, gröna ränder, röda med vita bubblor osv osv. Min familj häpnade när jag sa att jag bara ville ha ett enkelt fickparaply. Tydligen är det inte riktigt acceptabelt här... men äsch! Jag är svenck och vet itne sådant! Hih

  • Min familj kan inte heller förstå att det inte krävs ett paraply för att gå ut och sätta sig I bilen.
    Att gå ca 10 meter I dugg/normalt regn är dödligt här I japan nämligen! Bara så alla vet.

  • Jag har världens gulligaste tjej I min skola. Alltid när vi är flera stycken så tittar hon alltid om jag ser ensam ut. Och om jag står ensam eller så kommer hon alltid diskret och ställer sig brevid mig. Hon är lätt den som gör att jag inte ser ut som en tönt! Hahha

  • En av de andra tjejerna är fullkomligt galen! ASROLIG. Idag tex började hon visa gårdagens karaoke moves I "ätrummet". En dansande japan I soffan alltså. Känndes lit emer som sverige och madde fasoner. Skönt..

  • Just nu är jag galet suger på Biff pommfritt och Aioli och detta har varit min cravings de senaste två veckorna. även kladdkaka, cocosrutor och marabou choklad ligger högt på min lista 

  •  Min Calligrafi har blivit mycket b:ttre! Nu ser det ut som en 10 @ring och inte en 2 @ring... Framsteg! hih
  • Puss på er alla!

    Och se till att tvätta händerna varje gång ni kommer hem, och innan ni äter. Köp gärna handsprit om ni ska äta ute! Hihi

Svininfluensan är Serious business!


Malin

Snäll tjej :)


niklas

vi borde typ starta en "cola och choklad till sarah"-fond och skicka pengar så att du kan överleva där borta xD fan... utan cola och choklad... inte okey... :/ xD


Anonym

btw!



kan inte du fota en japan som gör blåskäft :D:D:D:D snälla!! :D :8 :8 :8 :8


Eric

Hej fis! Det verkar som att du trivs där borta. Jag önskar jag kunde komma och hälsa på dig men för tillfället jobbar jag i kyrkan. Jag kanske kommer när jag är arbetslös! Men då har du väl glömt språket eller liknande. Pratar de lika dramatiskt i verkligenheten som de gör i alla underbara filmer? I filmer är de ständigt totaldepp eller aggro!



<3: 2009-05-07, 22:46:41 | URL: http://sweetbarbara.blogg.se/
Emily

Ah, paraplyerfasonerna <3 Du får hålla ut i 2 månader till, sen kmr jag med schweizernöt till dig~ :D


Sarah

Malin: Jaaa, hon :r urgullig!De flesta :r fett sn:lla, men hon g;r det typ inte f;r att hon ska f@ n@goot ut av det, utan f;r att jag typ inte ska k:nna mig ensam. hihi



Niklas: JAAAAA!!!! <3 PLEASE DO! hihi, skulle bli riktigt glad ass@1

Bl@sk:ft.. hahah inte s@ m@nga g;r den posen. Men lvar att posta en s@dan bild om jag tar n@gon! hihi



Eric: Jag trivs v:ldigt bra, men jobbigt att inte kunna prata. Typ det jag g;r b:st ju! haha..

Jo tycker verkligen att du kan komma neroch h:lsa p@ mig, haha.. Fast ;nksar ju sj:lvklart inte att du blir arbetsl;s!

Mja, tjejer pratar v:l v:ldigt roligt. Typ skriker och nyanserar j:tte mycket. Men killar g;r det v:l inte lika mkt typ! hahha.. mja sry to dissapoint!



<3: 2009-05-08, 09:48:34 | URL: http://jpnsa.blogg.se/
Sarah

Hiiihh, Emily you are my life saver!h ihi



<3: 2009-05-08, 09:48:51 | URL: http://jpnsa.blogg.se/
Madde

Skönt att du verkar ha det bra. Du kommer bli lycklig av min och Jonis present. Vi komemr lösa alla sockerproblem (A) SVARA PÅ MINA MEJL. Börjar bli akut sarah... ÄLSKAR DIG<3<3<3


Anonym

Skönt att du verkar ha det bra. Du kommer bli lycklig av min och Jonis present. Vi komemr lösa alla sockerproblem (A) SVARA PÅ MINA MEJL. Börjar bli akut sarah... ÄLSKAR DIG<3<3<3


Hanna

Funderar på att skicka lite saker till dig via Emily kanska :D Inköpslista?


Hanna

(Min kommentar verkar ha försvunnit O.O)



<333 Saknar dig!

Skickar kanske med nåt via Emili till dig : D (om det går) Inköpslista? :P XD <3


nalex

alltså söten hihi saknar dig



<3: 2009-05-08, 15:08:34 | URL: http://msvicious.blogg.se/
LIIIISAAAAAA

SAAAAAAAARAAAAAAAAAAHHH



när fyller du år om jag måste veta du MÅSTE maila mig, sen vill jag ha din halvårs födelsedag, ALLA namnsdagar och din adress, I ETT MAIL

TILL MIN MOBIL (you know the adress)

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU



<3: 2009-05-11, 13:05:56 | URL: http://code4.devote.se
Annica

Om inte ditt sockerbehoc va farligt i sverige, va är de då nu?! herregud.. jag är orolig för din hälsa baby.. hahah <3<3



<3: 2009-05-11, 18:26:10 | URL: http://annici.blogg.se/

Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.