<3: 2009-05-04, kl 11:06:50 | <3: Allmänt

I feel like an elephant stuck on the northpole.

Igår försökte jag baka bullar.
Det gick åt helvete!

Hahahhhaa..



Jag hade på något sätt -förstår knappt hur jag lyckades- lyckats förklara och köpa hem allt jag behövde för bullar.
 Allt var helt perfekt. Men när jag ska hälla I jästen -här finns endast torrjäst- insåg jag till min förfäran att jag précis hällt I 10 gram baking powder. Dvs bakpulver.
 "vadfan" tänkte jag, eftersom jag beskrivit tydligt vad jag var ute efter till min familj när vi var och handlade.
Jag gick ut I vardagsrummet, ledsen och förklarade läget. Då sa min mamma att hon visst hade visat mig jästen, men jag hade valt att ta pakpulvret.

Och jaa.. hon hade rätt. Problemet var att askarna såg likadana ut I olika färger. Den ena för bröd och den andra för bakelser. Självklart refererade jag till Svenska Söt jäst och vanlig jäst. Och till bullar ska man ju ha den söta jästen.

Jag Failade.


 

Så allt slutade med att jag gjorde pannkakor ist!

 Dessa åts utan sylt, eftersom vi inte har någon.
Men med socker! Hihi


åt även en GALEN god frukost idag.

    Två pannkakor

    En rostad macka

   Jordgubbar

    äppelskivor

MUMSii.. hihi


PEACE!!


PS.

 Bara så att alla vet håller jag just nu förtvivlat på att skriva ett inlägg om de senaste dagarna, men det är Golden week, (massa röda dagar på varandra) så allt är Kaotiskt! PUSS


Hanna



Haha duktigt söto <3 :D

Saknar dig!


Ella

Hej sötis :) <33

Saknar dig massor, sen när du kommer hem måste vi träffas massor! OKEJ?!

jag är så jävla dålig på att kolla din blogg >.< dumma mig.. men det ska bli ändring på de! Hoppas allt är bra, verkar som du har sjukt trevligt i alla fall :)

massa pussar och kärlek! <3


Malin

Bullar :D


Mamma

Det positiva är att nu behöver du bara köpa jäst av rätt sort för att baka bullar ngn annan dag, allt annat finns ju hemma nu :)



Och pannkakor är ju gott det med.



kram saknar dig


Emily

Det där låter EXAKT som nåt jag skulle göra xD Men det positiva är väl ändå att du PÅ JAPANSKA lyckades förklara skillnaden mellan jäst och bakpulver? :D:D


Sarah

Hanna: Tacksi! hihiiih har l:tt bakat sockerkaka, och pannkakor. Ska f;rs;ka baka kladdkaka.. om jag nu kan f@ tag p@ kakao (??)



Ella: Jag har det verkligen sjukt bra! hii, plus du :r en av mina bra v:nner elliz, :venfast vi inte tr:ffas ofta. Du vet sl@ mig en pling n:r jag kommer tillbaka anytime!<3



Mamma: Njaa, det gick till pannkakor och sockerkaka. Men min mamma typ saatt vi kundeka till en specialaff:r i Yokohama med vanlig j:st och s@.. men jag k:nde mig fett jobbigt d@ ! hahha s@ ska baka sen till bulldagen ( oktober?)



Emily: Mja, inte speciellt mkt var involverat. Jag sa typ Pan = ( br;d ) och sen visade jag med h::nderna att det v:xer typ. OCh sen s@ sa jag yeast yeast yeast p@ engelska! hahhahahaa



<3: 2009-05-08, 09:44:50 | URL: http://jpnsa.blogg.se/
Bröllopsfixaren

Hej.

jag hoppas du kan hjälpa mej.

Jag startade för 4 dagar sen min dröm resa.

Hoppet om att få mitt bröllop.

Hur jag och min kille vänder och vrider på det får vi inte ekonomin till att spara ihop till bröllopet vi önskar så igår startade jag Bröllopsbloggen.

Där hoppas jag på allt stöd ifrån allt och alla så kanske kanske jag kan få mitt bröllop innan sommarens slut.

Du kanske kan hjälpa mej med att ta upp min blogg i ett inlägg, ihop om att få flera läsare att hitta till mej så min dröm kan gå i uppfyllelse?

Snälla lägg till mej på bloglovin

hjälp kärleken vinna



1000 kramar till dej



På bara 4 dagar har jag tusentals besökare och många vill hjälpa till hoppas på ditt stöd



<3: 2009-05-08, 09:49:20 | URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.