<3: 2009-06-23, kl 13:26:32 | <3: Allmänt

30/5

Tänkte nu ta mig tiden att skriva om en stor sak som hänt. Har skjutit upp det länge nog.. hehu.


 

Jag har varit uppe I Tokyo tower.
 FATTA?!


 

Haha, första gången åkte vi dit under goldenweek.
Det innebar 2 timmars I stekhet sol och massor av människor. Så vi bestämde oss ganska snabbt att vi skulle åka dit fredagen efteråt. Men Svininfluensan slog till ordentligt under den veckan, och min familj är galet rädda för denna influensa, vilket betydde att vi under inga omständigheter skulle till ett ställe med så mycket människor.

Men så.. Den 30/5 åkte vi äntligen dit.

Vi bestämde oss för att vi skulle dit på kvällen så att vi/jag skulle få se nightviewen över yokohama roppongihills osv osv.





Vi anlände at Tokyo Tower vid 9/10 tiden på kvällen, och även fast det var ganska mycket människor där var det inte ens en 10 del av hur mycket det varit på golden week.

Vi köpte våra biljetter och ställde oss I kön.


För alla er som varit I Tokyo tower,  vet s:kert hur hissarna fungerar.
Men för er som inte varit där ska jag försöka förklara.

Hissarna är MASSIVA. De rymmer säker 30-40 pers. Och I hissen är allt fett spejsat.
Lampor som byter färg och diskokuleljus I taket. Speglar och allt möjligt. Man åker även så fort att man nästan mår illa. Känns lite som uppskjutet på gröna lund.

Det finns även ett fönster så att man kan se ut samtidigt. Det ville jag inte göra eftersom jag inte gillar höjder. Usch.

Inne I hissen förklarar även en fett mystisk och "cool" röst att nu är vi här och blabla tror att den räknade ner också.. Koommer inte ihåg. haha

 HISSEN..
  Sounds like a horror movie. . . The Hiss....
sry, couldnt resist..

Väl ute ur hissen ville jag inte röra mig. Ville verkligen itne gå fram till galsfönstrerna och titta ut. De var så galet rena att det kändes som om det inte fanns några fönster. Och jag var livrädd. Det hjälpte verkligen inte att min Otoosan stod och asgarvade åt mig och drog mig fram till ett fönster. Sedan skojjade han även att ha nskulle putta ut mig.

Självklart visste jag att det inte var möjligt, men det skrämde livet ur mig ändå!


Men efter ca 2 minuter var all rädsla som bortblåst!


Helt magiskt att se alla ljus och bygnader.
Går verkligen inte att beskriva, och dessa bilder gör det verkligen inte rättvisa.




Man kunde även åka upp ännu högre ( men det kostade mer, och jag kände itne för det... hheeee) så vi begav oss
ner en trappa. På denna lilla våning kunde man stå över "see through glass" vilket gjorde att det kändes som man stod på ingenting, och man kunde se RAKT ner.

 Fyfan vad läskigt det var.


 

Otoosan tyckte det var skit kul, och försökte verkligen dra dit mig. Jag sprang ifrån honom...




Aja, Om ni kommer till Japan ( och Tokyo Area ) Besök Tokyo Tower! Hihi<3


Peace! <3


Emily

Åååh. ÅÅÅH! Förra året blev det inte av, men nu ska jag fan göra det! På kvällen förstås, om bilderna är ingenting i jämförelse med verkligeheten, så MÅSTE jag se verkligheten! :D


Anonym

FEEETT BALLT! :D :D :D


Malin

Öh, namnet förvann :P


Hanna



Jag och Sofia måste göra det där när vi åker!!! :D



BTW är det sjukt ljust på kvällarna under sommaren i Japan som i Sverige eller är det mörkt? O.O XD random


Sarah

Hanna:

Haha, solen g@r ner @tta. Det :r deras l:ngsta dagar...



<3: 2009-06-24, 22:52:31 | URL: http://jpnsa.blogg.se/
Peggy

Så sjukt snyggt!



Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.