<3: 2009-12-09, kl 12:41:29 | <3: Allmänt

Dec. 8, 2009

JLPT gick sadar.
Lyssningen var hur enkel som helst, medans uppsatslasandet ( Man laser en sida med text och svarar pa ca 5 fragor) och grammatik delen gick helt at skogen.
att lasa och svara var relativt enkelt men grammatikdelen gick kapprakt at helvete.

Saa jag tror att jag misslyckades, men hoppas pa att jag klarade det! haha



Just nu sitter jag och skriver och har GALET on i ryggen.. OCh jag ar hungrig som en varg.

Anledningen ar sadan att: I was stranded in Yokohama.

SLkort ar inte likadana har.
HAr har man ett sorts magnet kort som fungerar pa tag ( vissa aven pa bussar ).
Nar man koper dessa betalar man en avgift for var man ska aka.
tex.
Mitt Kort racker ifran X dar jag bor till min skola i X. Det betyder att jag kan ta Sotetsu (en linje) till Yokohama och sedan byta dar till Keikyu ( annan linje) pa samma kort.
Jag betalar 16 800 yen for tre manader. Och det ar BILLIGT mina vanner, eftersom jag har "skolrabatt". Transportation ar rena rama ranet har borta.
Men tillbaka till historien.
Som sagt, detta kort racker i tre manader, och sedan maste man uppgradera det. Mitt gick ut i... mandags? Och vi har inte uppgraderat det eftersom att jag flyttar imorgon. Sa jag har inget kort.
Det gor att jag maste betala for kippu ( Kommer ni ihag de dar som man betalade 10 kr for pa bussarna for ett tags seda, sa ar dem).
....

Nu till sjalva grejen..
Jag glomde pengar. Jag tog mig till yokohama med de sista pengar jag hade. Sjalvklart trodde jag att jag hade mer annars hade jag ju lanat ifran nagon.. men det visste jag inte foren jag skulle pa mitt tag och ga igenom sparrarna.
jag hade 4 yen... 100 yen ar ungefar 8 kr, so you do the math.
JAg kunde inte ringa eftersom jag inte har pengar pa min mobil, och smstjansten har gatt ut.
Jag kunde inte andvanda en paytelephone eftersom jag endast hade 4 yen.
I vanliga fall hade jag val bara vantat i yokohama tills mina vardforeldrar ringde.. men jag hade brattom hem ( for att hjalpa till att flyttstada) och sedan dog min mobil.
Sa efter en timme av letande efter Liv pa alla Starbucks som fanns, gav jag upp tanken pa att lana pengar av henne och beslutar mig for att ga hem.
Det ar ungefar som att ga ifran Stockholm till Spanga?
12Km ungefar.
hahhaha....
heh. hah... hah fs.
Jaaa.. jag gav upp efter 2 timmars letande. Eftersom jag inte kunde f;lja sparet var jag tvungen att ga zickzack overallt. Tog mig ca 5 stationer av de 14(?) som finns. Sedan gick jag in pa en station, forklaade att jag glomt pengar att min mobil var dod och jag inte visste hur jag skulle ta mig hem.
Sa han ger mig ett fripass...
det enda jag inte kunde tanka var FAN ATT JAG ITE FRAGADE DETTA IFRAN BORJAN...
Sedan tar jag fel tag sa det tar mig 30 min extra att komma hem.

Hemma mots jag av massor av skratt, otousan som bara kunde saga baka och sla mig lite i huvudet.. och sedan forklarade han "snall osm han ar" att jag bara behovt ga till polisen sa ger de dig pengar till en bussrema. Typ nodfallspengar etc.
Dog lite.
Hade inte atit lunch heller.. och hade ont i fotterna.


Nu har jag atit en mandarin och ett halvt apple, eftersom det seriost ar det enda som finns har. Om ca tva timmar ska vi ivag till den underbara Italienska resturangen runt hornet.. Im happy <3 hihi


Tich

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!



FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIL!

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIL!

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIL!

(det står fail om du inte kan läsa det)



HAHAHAHAHA!





<3: 2009-12-09, 23:15:30 | URL: http://chinesex.blogg.se/
Hanna

hahhahahha XD håller med Tich fail :P <3 det är så du att faila så XD (så mig med)



BTW så har jag och Sofia pengar till att åka till Japan, äta och bo där men inget annat XD så vi känner oss lite duktiga : D




Emily

Men Gud, vilken dag! :O Provet gick säkert mycket bättre än du tror! :D

Fantastiskt att du klarade av att gå så långt o_o Och faktumet att man kan FÅ tågpengar på Koban i en nödsituationen är så jäkla GULLIGT och fantastiskt japanskt! Underbart! :D

Stick iväg och ät en massa smaskig italiensk mat nu! Lite avis måste jag säga... Kram <3



<3: 2009-12-10, 14:18:32 | URL: http://www.tokyodarjeeling.blogspot.com
nalex

du är ju så otroligt jävla ägd att jag faktiskt överväger att börja älska mitt liv



<3: 2009-12-10, 16:24:51 | URL: http://msvicious.blogg.se/
elliot

haha fail sarah <3 du är så söt :P



alla får lämna sverige förutom jag <//3 x'D inte rättvist ;_;



<3: 2009-12-10, 20:51:14 | URL: http://honungsburken.blogg.se/
Niklas

sarah.......



ÄGD!!!!!!!!!!! :D <3



saknar massor :| men du e snart hemma :D <3



<3: 2009-12-15, 17:14:20 | URL: http://www.myspace.com/cvetkovski

Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.