<3: 2009-04-03, kl 10:25:12 | <3: Allmänt

Uppdatering.

19 mars


 

 I brist på vatten, Cola, något drickbart I huvudtaget, började första dagen med en faslig huvudvärk. Trodde helt seriöst att mitt huvud skulle explodera. Insåg väl tillslut att jag var tvungen att dricka något. Så jag och Lisa gick ner till "Vending machinen" som låg närmast vårt rum. Vatten, en cola och kitkat blev inhandlat. Mysigt.

Min dag:


6.00 vaknade vi.
Jag och lisa skulle åka 8 30 ifrån hotellet. Denna tid utnyttjade jag vårt internet på hotellet genom att ringa mamma och pappa. HAHA, ni skulle hört hur häpna de blev när jag sa att klockan var halv 7... på morgonen!

Vi åt en god frukost med mycket frukt! det är typ det bästa med Japan! All frukt till frukost.(haha)

Frukosten var dock väldigt västerländsk.
      Med Amerikanska pankakor och sirap,
      små äckliga korvar,
      scrambled egg,
      äckligt fettigt bacon som inte alls var crispigt.

Jag höll mig till Pannkakorna och frukten! Mums.


 
Schoggi had her own "sittplats" on our buss.



Efter frukosten bar det av mot Tokyo. Det var även på denna bussresa som vi lärde känna CHIMON aka. Simon.
 Gustaf and Simon hihi..

   När vi kom fram infann sig hysterin!

Vart är min väska?                                     Vart ska jag?
       Hur ska jag?       när ska jag?                 vem ska jag vara med?
                                   vart är mitt handbaggage?

 Helt galet!  Alla hade panic.

 -Stod och tittade på folk och kunde bara påminnas om våra konfirmandläger upp till Kall.

Folk påminner lite om små, små myror. Som alla är fast beslutna att vara först upp I stacken med sitt lilla barr. Bara det att myror är 100 gånger så graciösa som människor är. Jag förundras verkligen över människans hjärna. Och behovet att alltid vara först.

Suck..


det var sjukt varmt när vi kom dock, som svensk sommar. Det gjorde mig lycklig!

Vi hade ett alldeles för långt  pass om vett och ettiket pch osv. Dog lite.

 Lisa satt brevid mig och somnade gång på gång. helt sjukt hur trötta vi var. Och måste säga att min huvudvärk INTE blev bättre. ville dö hahaha!


Vi fick två grupp Ledare. Det var helt underbara!

är otroligt tacksam över att vi fick så bra gruppledare som vi fick. Och att stämmningen var så bra som den var!

Trevligt också att ha både gustaf och Lisa där!.


Jag hoppas att alla andra svenskar hade det lika bra på sina läger<3 


På kvällen badade vi också för första gången i ett " öppet badhus". Herregud.  
 

-Man kliver in på tatami mattor, klär av sig helt naken i ett omklädningsrum typ.
                                                   -Vilket förövrigt är otroligt ... akward-
Sen går man in i ett stort dusch/badrum. Där, längsmed alla väggar finns små speglar. 
och så sitter man på en liten pall och tvättar sig nogrannt
                                                       sådär nogrannt att det nästan svider.!
När man är så ren att man inte kan bli renare, går man bort till den stora poolen/badet.
det är som ett bubbelbad fast utan bubblor. Alltså Jääääääätte varmt!
hahaa...
Sedan när man suttit ett tag går man bara ut och torkar sig.
färdig ha.

Allt detta är självklart uppdelat tjej och killar, eftersom man är naken.




 
20 mars:


 
Sista dagen på orinteringen.
Frukosten serverads klockan 8.
Efter frukosten begav vi oss mot vårt rum och hade ett pass till. Vi fick även "öva på att hålla tal" hahaha, roligt var det iaf. Fast började nästan gråta. Tycker helt klart att orienteringen skulle ha varat en vecka till!

Det bästa var dock efter passet. Då hade vi en lekstund utom hus i solen! =lycklig Sarah


Vi lekte ett två tre röda vida stopp fast på japanska. Och vår grupp var kom på den utlimata ideen.
        Vi bestämde oss för att  varje gång man stannade skulle man göra en pose, och/eller se så ful ut man kunde. HAHAHA sen stod våra ledare och tog kort på oss. Så kul! Och jag säger er alla. Vi var riktigt fula! hahahhaa
 

på kvällen hade vi vår avslutningcermoni, vi åt mat och tittade på bidrag. Vi ställde tilloch med upp! Sverige alltså! Haha.

Gustaf spelade gitarr, och Lisa och jag sjöng två stämmigt. The rose. Hihi.



This is us, we are serioulsy practising our soing one last time!


Allt var otroligt sorgligt. Men maten var god hihi! Och sällskapet kunde knappast blivit bättre!
 
 This is Lisa and Mickey, one of the volunteers this weekend! He is wearing a summer(yukata?) for this special occasion. hihi
 


På kvällen så badade vi igen.
Men det var helt fullt. eftersom alla små flickor som spelar fotboll och sådant skulle bada och duscha samtidigt.
Och här finns det INGET kö system whatsoever. det är typ no mercy!
Det var också jobbigt eftersom alla småtjejer (9 till 14 år ) tittade på oss hela tiden. Och viskade..
 Hatar att bli stirrad på speciellt när jag är naken.
USCH! hahha....

Natten spenderades med att försöka hinna slå in alla presenter till familjen. och även att packa ihop min väska igen...
På morgonen var dock allt kaos så jag var tvungen att börja packa om allt ändå! hhaha
 
Detta var även dagen då lisa kom på hur man stängde av ljudet på toan.
Vanligtvis när man sätter sig finns det en sådan där (jag känner av dig när du går förbi) sak.
Så då sattes ett ljud på
                           -På flyplatesn var det ett tåg ljud.
          -Orienteringsstället var det ett spolljud.
-
Tydligen var en knapp avstägningsknappen. hahha
Jag trodde hela tiden att det var emergency knappen. men tydligen inte!
Japanska toaltter skrämmer mig! hah.
fatta det tog oss lix 4 dagar att komma på detta.
vi är dåliga utlänningar...








Puss, love u all!!



ps. this is the street up to my house, beautiful isnt it?


Anna

Åh vad roligt att du verkar ha det så braa :) och jäättefint hus! Puss! SKRIV MER!!



<3: 2009-04-03, 14:19:52 | URL: http://tibia.blogg.se/
Hanna ^-^



Hahah det här inlägget fick mig att skratta som fan XD haha Sarah du skriver värkligen som du pratar, jag hör typ din röst medens jag läser O.O haha.


Pannkakan

Oi :o sweet... Fick du någonsin användning för tröjan :p? Eller är den fortfarande stor som ett tält?



Det där badhuset låter en aaning freaky btw.


Tichaa

Åååh, myyspyyyss.. Fan vad kul det låter! Året kommer ju lika fort som en raket för dig!

Fortsätt mysa! Love you!



<3: 2009-04-03, 15:50:30 | URL: http://chinesex.blogg.se/
bou

hahaha håller med hanna x'D det är som att du sitter och läser för en :P hihiii!! Blev lite lycklig när du updaterade ! det gjorde min dag ^^ <3


nalex

ÄNTLIGEN en uppdatering!



<3: 2009-04-03, 23:02:39 | URL: http://msvicious.blogg.se/
Malin

Jag tror inte att jag skulle uppskatta ett sånt där badhus! Verkligen inte om småglin glor på en! Blä! Barn.

Hahah, va mysigt du verkar ha, den där Gustaf är riktigt söt må jag säga! ;D

Älskar dig gumms <3


Mamma

Härligt med lite bilder!!!!

Det får en att känna sig lite närmare dig gumman!

Och jag är lika tacksam som kompisarna över lite info om vad som hänt.

Puss och Kram


karin

Himla mysigt att läsa om hur du har det :D Gud vad skönt att det var varmt!

Pusspusspuss



<3: 2009-04-05, 13:28:47 | URL: http://curri.blogg.se/
Chalisa

ÅH ..den versionen av röda rosen stopp körde ju SJ på full house. Du kanske kommer ihåg Heechuls fina poser?



Jaja, ska kanske ta och skriva ett mejl till dig. Ska bara kolla min kalender först om jag är ledig och har tiden och sådär för här i Sverige finns det ju så otroligt mycket att göra!



För att citera dig; bajs.


annica

HAHAH de gjorde min dag! älskar att du verkar ha de så himla bra, blir helt lyrisk! fortsätta skriva! loove!



<3: 2009-04-06, 15:11:50 | URL: http://annici.blogg.se/

Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.