<3: 2009-05-23, kl 14:01:37 | <3: Allmänt

Galet mycket har skett.

Nu ska jag försöka skriva något meningsfullt om vad jag faktiskt gjort här I japan. Mina sista inlägg har ju varit ganska meningslösa och korta. Men det är svårt att få tid och ork till att posta nya inlägg.
Detta är också varför jag inte har svarat på mail.


Men okej...

I Lördags, exakt en vecka sedan idag (alltså den 16) så var jag tvungen att stiga upp klockan 6.

Att gå upp så tidigt på en helgdag går emot hela min kropps principer, men en stor frukost och kaffe gjorde mig faktiskt på väldigt bra humör, och jag lyckades ta mig hemmifrån med 10 minuters extra marginal!
Jag kände mig väldigt sund och det kändes som om jag åstadkom något väldigt stort! Hahha..
Jaa, ni som känner mig vet ju hur grinig jag är på morgonen, och ni vet ju även att jag inte gillar faktumet att STIGA upp ur sängen. Jag kan lix ligga där I flera timmar även fast jag är vaken. Mys.

Okej, nu kommer vi till varför jag gick upp så tidigt!

Jag tror ni alla känner till älvsjömässan?

En jätte stor promotion för alla skolor I Stockholm/(Uppsala?) området. Vilket betyder ett hundratal skolor och flera tusen ungdommar samlas i en lokal f;r att få information om olika Gymnasier.

 Eftersom jag är en utbytesstudent ville min skola att jag skulle åka dit med skolan och stå och dela ut lappar och prata med folk. Och EFTERSOM jag är en utbytesstudent har jag inte riktigt befogenheten att säga nej. Så det var bara att nicka le och bita ihop.

När vi väl kom fram hade vi ingen aning om vad vi skulle göra. Allt vi lyckats förså var att vi skulle dela ut reklampapper om våran skola. Jag och Skye (Den australiensiska utbytes student I min skola) mötte upp tre stycken andra studenter och tillsammans traskade vi ( I mitt fall glatt, I skyes fall väldigt sömningt ) till stället vi skulle.

Så.. Tänk er älvsjömässan. Och så gångrar ni den med 3 och gångrar alla människor med 5. Detta var vad vi utstod I 7 timmar.... Jag säger det igen 7 TIMMAR!

Med en times lunchrast. Hahhahahahaa.. Vi dog. Serri..


Jag var en naturbegåvning faktiskt, tro det eller ej. På att dela ut lappar alltså!

 Jag lyckades le och se glad ut, och lyckades på något magiskt sätt proppa in lappar I ungefär 90% av allas händer. Skye däremot var för blyg och gav endast de som kom fram och bad om dem.

Det tog oss 2 timmar att bli av med 5 000 ( eller 15 000? Japanskan f;rvirrar mig) lappar. Och då hade inte de flesta människor kommit än! Detta resulterade till att lärare fick springa till kopieringsmaskinen var 10nde minut och kopiera upp 1000 till.

Många träd fälldes för vår reklam är allt jag säger.. Tack.

Till Lunch åt vi Gyudon.
 Detta är en väldigt enkel maträtt, och sådant som man faktiskt kan hitta I Sverige. Det var ris och på toppen var det lövtunn biff. Och sedan lite lök. så galet gott!! Tydligen finns det massa olika sorter men jaja.. hahe.
Detta kostade endast 100 yen. Det :r ca. 8.50 kr.(endast det g;r mig ju gråtf:rdig av lycka) och min lärare betalade.
Jag ville ha en till, men vågade inte fråga om jag kunde äta en till.. typ flodhästen sarah.
HAHA nej, men vi skulle ju jobba.

Jag och skye köpte även en Coca cola burk. (33 cl) som vi delade på. Har inte druckit cola på typ en månad så det var ganska ovant asså!

Efter lunchen var jag nästan ännu bättre på ett dela ut papper. Men luften inne I lokalen var så himla äcklig, eftersom det var så sjukt galet otroligt mycket människor.


Min Homeroom teacher är så sjukt rolig.
 När man först stöter på honom, verkar han väldigt bitter och inte speciellt vänlig. Jag var rädd för honom de första veckorna och kan fortfarande bli det ibland. Men han är verkligen en teddy björn! så sjukt rolig.
Han har börjat GE mig engelska böcker så att jag ska " have a better time here I Japan". Eftersom jag inte förstår japanskan och eftersom han vet att jag älskar att  läsa ( har läst ut vårat bibliotek I skolan redan) så ger han mig böckerna. Sött? JA!

Han är äc också rolig och skämtar, fast han skämtar sarkastiskt typ, blir lika förvånad varje gång. ( Japaner brukar nämligen sakna förmågan att andvända och förstå sarcasm och ironi). Som i Onsdags (?) så kom jag 5 minuter sent till min lektion.

Homeroom teacher - " If you do this again, you will lose a friend"

Jag -  " What? Who?"

Hmr T - " Me! "

Och jag blev typ asrädd och svarade med ett " Oh!" och så började han skratta jätte mycket och sa att han skämtade. HAHA jag måste verkligen sätt rädd ut.

Men iallafall, denna lärare sa åt mig att jag var tvungen att skrika ut Yokohama X X... Som är min skola! Hahha så jag stod där och ville verkligen inte göra det, och han började säga att jag var en fegis, och typ råå mobbade mig. Tillslut enades vi om att jag var feg när det gälle japanska, men annars inte! Hahah.

You've got to love him!

Men när jag väl b;rjade skrika ut det där kom han på en ny ide. Vi skulle sjunga ut skolans namn trestämmigt. HAHA
You've got to love him!

När vi hade ca. 2 -3 timmar kvar började vi tröttna. Mina ben dödade mig och mina fötter likaså. Ville bara sova.
I slutet på dagen så tog vi ett foto med alla och vårat "skolbås". Och även fast det var mycket jobb så var dagen väldigt rolig!





Söndagen skulle spenderats på en Kulturfestival sak I en annan skola. Men det blev inte av.

En av mina vänner råkade säga en timma fel på tiden vi skulle mötas upp. Så jag väntade I 45 minuter förgäves I Yokohama. Ni skulle sätt henne dagen efter, hon nästan grät och typ skrev gomenasaaai när jag gick in I skolan! Hahha så söt.

Hon hade även köpt choklad ifrån ikea till mig som en " förlåt present" GULLE! <3

Söndagen spenderades istället till att sova. Vilket verkligen behövdes! så det var nog lika bra. Haha.


Just nu så har jag précis ätit middag. = Fisk.

Haha, nej jag får det att låta så mycket värre än det är vi åt faktiskt.

Fisk, ris, löksallad, sashimi, potatis, broccoli med lövtunna köttbitar. Så jag klarar mig faktiskt väldigt bra!

Dock åt de världens roligaste/äckligaste sak! HAHA. Sjöborre? Jag tror att det heter så på svenska. Det är typ de där som spolas upp på stranden och så torkar dem och lämmnar ifrån sig ett hårt mörkt skal som är taggit?

Förstår ni vad jag menar?

Allt jag säger är att deras kött iaf ser ut som bajs. En ljusbrun verision av bajs. Trodde först att det var fisktarmar eller fiskbajs. Och de förklarade att det var sjukt dyrt och gott osv osv. ( äts som sashimi typ). Jag smakade en bit som var mindre än min lillfingernagel. Bara för att jag vid ett senare tillfälle kan säga att jag testat, eller att jag inte tycker om de ( ifall de försöker tvinga I mig bajset).


Min pappa är rolig. Han har nu kommit på den ultimata ideen att få upp mig på morogonen. Han kommer komma In I mitt rumm och måla mustache I mitt ansikte med en kalligrafi penna.

Humor. Jaa!

 

Igår skulle jag egentligen ringt runt eller besökt mobilställen. Men jag kom hem, pratade lite I telefonen, åt en macka och sedan gick jag och lade mig.

Kommer vagt ihåg at tmamma kom hem och att hon roppade något om att vi skulle gå och handla mobil, men jag svarade bara Hai och somnade om. Vaknade inte förrens idag. Sov alltså 16 timmar inatt! Det behövdes.

Jag gick upp vid 8 tiden, vi åt frukost tillsammans ( rostat bröd med Mapele syrup är något jag starkt rekomenderar! ) och åt även en lite yoghurt med frukt musli och ett halvt äpple. Mysigt.

Sen började min träning som ajg lovat mig själv.

Sa till min familj att jag nu ska börja gå en times promenade varje dag på helgen ( alltså två promenader a la en timme, för er som IGade I matte). Detta hade jag tänkt skulle bestå av mig, min musik och min kamera. I den sjukt vackra parken vid vårt hus. Men mina föreldrar hade andra planer. Dessa planer innehöll, mig dem och gå I deras snabba tempo.

Det var mysigt iallafall, men jag hoppas att jag blir ensam de andra gångerna, skönt att bara få göra något ensam och bara få tänka och så lix.

Men när jag kom hem ställde jag mig I en kall dusch, vilket nog var det bästa jag gjort hela veckan eftersom värmen idag försökte döda mig. Jag lovar, det är en konspiration!


HAHA, aja. Vi ska köpa ett Nintendo Wii. är galet glad och mamma sa att det var okej om jag köpte till Mario kart eller liknadne! så TV spel HERE I COME! Kommer bli asbra.


Nästa helg ska jag försöka övertala Erika och Sobia och kanske eventuellt de andra tjejerna om att vi jätte gärna VILL åka till Ikea. Detta betyder egentligen I grund och botten att JAG vill till ikea. Men egentligen går vilken import affär bra. Vill få tag på normal choklad, kanske lite nötter russin och saft! Haha. Kommer säker komma hem med så mycket mer. Men men..



PUSS på er alla och Kommentera gärna. Speciellt er som ajg inte hört något från!!! Ni behöver ju inte kommentera något om inlägget om ni int vill men säg gärna hur ni mår och om något intressant hänt sedan jag åkte hihi!


Ps. Ett förlåt till er alla jag inte svarat på mail.

 Jag suger japp, Speciellt förlåt till Hanna och Danne!


nalex

haha älskar mustachgrejen hahahah!

ikea är nu mer din bästa vän, damn i'm replaced:(



<3: 2009-05-23, 15:06:02 | URL: http://msvicious.blogg.se/
Malin

Eller hur, muatschgrejen! :D <3


Emily

Åh, herregud, sjöborre ;_; Jag känner din smärta!! Den jag fick var orange (vilket tyvärr inte gjorde saken bättre) men det var det äckligaste jag nånsin ätit. Det tog verkligen mitt allt bara att svälja en pytteliten tugga, så otroligt äckligt >.<


Gudmor

Hej raring!

Nu har gudmor äntligen fattat hur jag ska skriva till dig....är inte så van med bloggar. Följer dig hyfsat ofta på din blogg. Det är kul att läsa hur du har det! Hörde att det var lite si och så med att vara ute på kvällarna. Tufft, när man är van något helt annat. Hoppas att du ändå tycker att det är värt att vara där. Du lär dig säkert jättemycket. (Såsom att det inte är helt lätt med att fixa ingredienser till bullar.....;-))

Sköt om dig!

Kramar från Anita


Klara

haha, altså jag bara sitter å ler när jag läser Sarah! :) Underbart!

Igår hade vi tjejkväll hos Frida å sen åkte vi till alby (tog en å en halv timme :O) å firade Hind som snart fyller 19 år! :)

Vi pratade om dig förstås också ;)

Mohaha

puss



<3: 2009-05-24, 12:03:03 | URL: http://klarissan.webblogg.se/
Hanna

Jag sitter alltid och ler när jag läser dina inlägg :D <3 JAg ska försöka träffa emilie någon dag och ge henne sakerna jag ska skicka till dig <33 ^-^



Det gör inget att du inte hinner svara på mail! Fick du bilderna på Abla? :D ^-^ Men nån gång om du har tid kan du väll svara?


niklas

äre [email protected] man ska maila eller? :D


Danne

<3 mustasch väckning, ska den få dig att vakna av att det kittlas eller av att du inte vill ha en mustasch?

Eller är pennan srsly vass?

Whaa, du kom ihåg mitt mail, ofattbart :d! Kom ihåg att svara sen bara någon gång i framtiden ;p


Sarah

Aniita!

Tack att du skriver, hihi din mail f;rsvann i tumultet av min packning!

Jaa, jag blir behandlad som ett barn, men tror att jag kan ;vertala dem lite senare n:r de k:nner till hur lugn och sansad jag faktiskt :r.

JAg kan ju lixom ta hand om mig sj:lv no prob! hihi

Men familjen :r galet sn:ll, kunde inte ;nskat mig n@got b:ttre!



<3: 2009-05-30, 06:39:33 | URL: http://jpnsa.blogg.se/

Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.