<3: 2009-04-24, kl 10:29:32 | <3: Allmänt

Questions. DEL 1/

Detta inlägg är till för att endast besvara frågor! puss



 Emma:


Har du det bra i Japan?


Jajo, det måste jag väl säga att jag har.
De flesta dagar är allt primaballerina. Fast de senaste dagarna har jag stannat hemma ifrån skolan pga, Utmattning och huvudvärk. Att ständigt försöka ta till sig ett annt språk, en annan kultur, osv. är galet ansträngande.


Fått många vänner?

Jag har fått en hel del bekanta, och en hel del poteniella vänner. *r faktiskt väldigt nöjd med de människor jag stött på. Men det är lite jobbigt att tjejer och killar inte riktigt kommunicerar Ihuvudtaget! Hahaha


Bra skola?


Skolan är helt underbar.

Den är inte en typisk Japansk skola, vilket gör att den inte är så strikt.

Jag får även välja vilka ämnen jag vill läsa, och lärarna är otroligt snälla och hjälpsamma.

Skolan är dock galet stor, och jag springer runt med en karta typ 24/7 så att jag inte ska tappa bort mig.
Hahah  Tappar bort mig ändå!


Bra familj?


Precis som skolan älskar jag min familj. Den är otroligt bra, och jag känner verkligen att jag passer in här.

Min mamma är galet snäll, och bryr sig otroligt mycket. Det är väldigt skönt att veta faktiskt.

Min pappa jobbar väldigt sent, så jag ser honom mest bara på helger. (Eftersom jag går och lägger mig vid 9 tiden här)

Min bror är väldigt rolig också, men det är väldigt frustrerande att inte förstå japanska!


Trevligt folk?


Hehu, jaaa folk är galet snälla. Gillare!



Malin:


Hur är familjen?


Jag har en Mamma, pappa en bror som bor hemma och en som bor I Indien och en hund.

Mamman lagar sjukt god mat, vilket gör att jag antagligen kommer bli tjock. Hon är väldigt omtänksam och försöker hela tiden gör allt så bra som möjligt för mig. Nu när jag varit sjuk de senaste två dagarna kom hon hem på lunchen med choklad. Gulligt.. JA!

Jag och min pappa har lite kommunikationsproblem... OCh de flesta samtal brukar sluta med att han ger upp, eller skrattar åt mig. Ibland händer det att jag skrattar åt honom. Ibland inflikar han små tyska ord eftersom han typ är bättre på tyska än engelska, vilket gör mig ännu mer förvirrad eftersom jag förtvivlat försöker få det tyska ordet till Japanska. Hahha


Min bror som bor hemma, är typ the "ultimate sweetheart". Otroligt snäll och gullig, fast jag har svårt att prata med honom eftersom jag inte förstår språket speciellt mycket. Och eftersom han jobbar galet sent träffar jag honom endast på helger. Vilket gör att han är den I familjen som jag inte kommit så nära än.

Är det inte läskigt i skolan?

Nja, mitt tal första dagen var läskigt. Men annars äre ganska chill faktiskt. Alla är sjukt trevliga.
 Ibland känner jag mig lite ensam, och Emo. Eftersom jag inte kan vara med och skämta och skämma ut mig.
Men jag har fått ett "litet kompis gäng" där jag mer och mer kan vara mig själv. Vilket är otroligt skönt.


 Förstår du något?

Detta är en definationsfråga.. Jag förstår väl små saker lite då och då... Men jag kan absolut inte påstå att jag förstår.
Nej det gör jag verkligen inte.. hehe


 Vad har ni för lektioner?


Om du Scrollar ner lite så har jag postat mitt schema där>P

Orkar inte ta upp det IGEN... ahahhaha ( Lat tjej ).

Men ska byta schema denna vecka.. tror jag. Hehe


Hur ser din skoluniform ut????? :D


Du är ägd.  För jag bhöver inte andvända skoluniform. HIHIHIHIHI

Karin:

Hejee, är skolan typ en internationell skola eller är alla där japaner utom du?


Skolan  är en vanlig Japansk skola, fast med internationellt Tema.
 Vilket beryder att de l ägger v äldigt stor vikt på språk och kultur. Just nu  är vi 3 stycken utbytesstudenter I skolan. Och resten  är Japaner.

Jag skulle tro att ungefär 70% av alla elever som går i denna skola har bott utomlands någon gång under sitt liv.
 Hum.. Jaa,



CH****LLIIIII

Aw, allting låter ju jättebra! Förutom att du inte riktigt förstår vad de säger än så lär du ju göra det snart.



Är du chockad? Ja, det är jag med ...faktiskt. Har inte producerat en enda taskig/sarkastisk/ironisk mening i denna kommentar (än och om du inte förstod min lilla pik mot dig i mitt namn). Jag måste dock få uttrycka min yttersta förvåning till att du, Sarah Edlund, går och lägger dig klockan nio. Duktig flicka. Nu ska jag, som också är en duktig flicka, också gå och lägga mig. Klockan är för tillfället 22.25 i det långa landet falukorv (moaha).


Malin

Va härligt! Hahahah <3

MÄH! Du sa ju att du skulle ha uniform, nu blev jag besviken, och jag som trodde man kunde lita på japaner! :P

Aah, det är så sjukt galet att du är så långt borta och jag saknar dig massor min lilla lilla lilla älsklng <3


boouuu

Sarah skynda dig att uppdatera nu!! :D <3333 vi vill veta vad du håller på med juu ^^ <33



Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.