<3: 2009-04-09, kl 10:04:11 | <3: Allmänt

Min Skola

Jag vet jag suger, är seg på att uppdatera men men..

Denna uppdatering handlar om min skola! Hihi


Hälsade på skolan två gånger innan jag (I måndags) faktiskt började!

Helt galet.


Första två besöken bestod egentligen av att Flickor sprang runt och vinkade till mig, utbrast "kawaii!!" och viskandes sprang dä rifrån. Humm..


Men skolan verkar otroligt bra. Med otroligt många datorer. Tror de har runt 300 st.
Skolan är även helt galet stor, jag kommer gå vilse. Läskigt.

Det är tre stora byggnader med 4 våningar vardera, och masoor av trapper överallt. Känns lite som ett modern version av Hogwarts. Man vet liksom inte riktigt vart man kommer hamna när man tar en trappa.

Vi har även ett 7/11 i skolan! Hahahhahaahha.. Jag kommer bli tjock!




Måndag:

Denna dag började med att jag mötte upp med en av studenterna ifrån skolan. Hon bor vid samma station som jag, så rektorn bad henne möta upp med mig. Tillsammans gav vi oss iväg!


Mitt på Yokohama stationen stötte jag på Elijah! Hahahhaha så sjukt random att jag vet inte vad. -Han är en utbytesstudent ifrån Australien.- Ganska coolt att vi lyckades springa in i varandra. Jag menar, Yokohama staionen är STOR. Men kul var det iallfall.

Jag kom till skolan ungefär 20 minuter för tidigt. Men det gjorde inte så mycket egentligen.

Det första som händer är att jag ska "hålla tal" inför alla lärare. Ett tal var det väl egentligen inte.
 Utan mer:



" Hej, jag heter Sarah. Jag är 17 år, 18 denna sommar.
Jag kommer ifrån Sverige Stockholm. Som nog alla  vet, är huvudstaden.

Jag ska stanna här I 11 månader, och är otroligt tacksam att jag får göra denna resa. Och att ni tar emot mig som elev.

Tack "


Sen kan vi ju lägga till en hel del "ehhhm" och "eeehhh" mem that's beside the point..


Talet inför alla lärare var ganska nervöst. Men sen kom det jag verkligen var nervös för.

Den stora välskomstcermonin!

HAHAHHAHA, alla sitter I rader I Gymnastiksalen, beroende vilken klass de tillhörde. Mitt I allt hör jag mitt namn, vilket betydde att jag skulle gå upp på scen och presentera mig.

Hade förberett allt på Japanska. Men blev för nervös så jag ändrade mig I sista sekund.

Folk verkade lyssna på mig ganska väl, och små utropp kom lite då och då. Pratade dock inte alls länge, Utan sa ungefär samma sak som I lärarrummet. Hah


Efteråt belv jag eskorterad till mitt klassrum.

Jag går I en "all girls" klass. Vilket är väldigt... jobbigt. Hahha Tjejer har nämligen tendensen att prata. Oavbrutet.


Men alla var otroligt snäll och hjälpsamma, och försökte på knaglig engelska förklara var som hände.

Det värsta med att börja I en skola där du inte kan språket är att du känner dig som en 3åring.
Nej värre, som en invaldig 3åring. Man förstår inte något, och det endå jag kan säga är "hai, Haaaai, och Haii..."





Tisdag:

Vi hade lov denna dag. Vilket jag spenderade med att sova och sen äta donuts. Min donuts och cola diet har gjort så att jag gått ner ett kilo! Det ni.. mums.




Onsdag:

Detta  var en spännande dag. Mycket hände, jag tänker ta upp det viktigaste!

På morgonen hade de en avskedcermoni för de lärare som slutar detta år och de som går I pension.
3dje klasarna grät. Jag kände mig helt lost!

Skålrådet sa också några välkomstord till förstaklassarna. Och Sky en till utbytesstudetn ifrån Australien var tvungen att hålla sitt tal. Hennes var mycket längre än mitt, och hon bar till och med skoluniform. Något som jag försöker undvika så mycket som jag kan. Jag och korta kjolar går INTE ihop.


Denna dag var jag tvungen att stanna kvar till eftermiddagen. Eftersom då skulle de ha "School Club Orientation" för alla ettor... Och mig!

Jag och några tjejer I min klass satt och spelade kort tills vi var tvugna att gå. Mysigt att kunna göra något roligt utan att behöva känna sig som en invalid 3åring.


När jag kom in I gympa salen så satt det bara en klunga med killar längst bak. Min första tanke var att gå och sätta mig någonstanns och läsa. Men ångrade mig, och sa till mig själv att sluta vara så feg.

Så jag fattade mod, och frågade killarna om jag kunde sitta där med dem, eftersom jag inte visste vart jag skulle.

Så det hela slutade med att jag satt I kill klungan. (ska förklara I slutet av texten vad det är) Alltså, Jag och ung. 30 killar. HAHHAHA.

De var förvånade att jag ville sitta där, men de var urgulliga och förklarade allt som hände för mig. Jag har ju ganska svårt att f;rstå Japanskan!

Efter ett tag försvann de mer och mer, eftersom de var tvugna att visa upp sina klubbar.

Så jag började läsa ist. Då kom det fram en kille och frågade om jag pratade tyska. (ftersom han hört någonstanns ifrån att jag gjorde det. )


Så vi satt och pratade tyska I en timma, och det visade sig..


  1. Han har bott 5 år I Schweiz. Samtidigt som jag bodde där!
  2. Han är född I tyskland. Precis som jag är!

Killarna förklarade även för mig att det ör svårt att prata med tjejerna I den här skolan. De vill tydligen inte riktigt öppna sig för killarna.

Det var även därför som de var så förvånade när -själv- frågade om jag kunde sitta med dem.



KILLKLUNGAN=

 Min skola består av ca. 500 tjejer och kanske 170 killar.

Det betyder att alla killar förtvivlat håller ihop.

Tejerna är väldigt barnsliga, och gillar inte killarna speciellt mycket eftersom "de är svåra att prata med"
Vilket jag anser är bullshit.
Tyckte killarna var lättare att prata med än tjejerna.
 Oc jag skrattade sjukt mycket mer med dem!


Men iaf.
 Tejer och Killar verkar inte riktigt fungera ihop I denna skola.
Denna "regel" tänker jag dock INTE ta hänsyn till!





Mitt schema ser just nu ut såhär:



Måndagar//

  •         Self Study
  •        World history
  •        Self study
  •     Area Studies ( typ kultur sak)
  •     Long home room
  •     Japanese history
  •     Japanese history

Tisdagar//

  •     International Communication
  •     Proffesional English ( Tolk utbilning )
  •     Self study
  •     Japanese lesson
  •     Geography
  •     Comumunicative Skills
  •     Japanese History

Onsdagar//

  •     Current English
  •     Japanese Culture
  •     International Understanding
  •     Music
  •     Calligraphy Lesson
  •     World history
  •    Calligraphy lesson

Torsdagar//

  •     Japanese Culture
  •     Japanese history
  •     Self study
  •     Communicative skills
  •     World history
  •     International Communication
  •     Current English

Fredagar//

  •    Discussion and Reasearh
  •    Self study
  •    International Understanding
  •    World history
  •    Professional English (tolk utbildning)
  •    Geography
  •    Project research

Ingen gymnastik och ingen NO hihihi/.



PEACE!

Ps. I will try posting some pictures of my school at bilddagboken or here in the near future! LOVE YOU ALL! <3


bou

Jag blir så lycklig när du uppdaterar!! Fett bra att slippa idrott och NO :D lylloooo



jag vill ha ditt schema D: funderar på om jag kanske ska åka ett år iaf XD


Hanna

Jag blir som Bou också lycklig när du uppdaterar <3 XD

Du värkar ha det sjukt kul! avundsjuk

Jag skickar väll ett till mail snart :D vi får se ^-^


C to the H to the A to the L to the I to the S to the A (a-a-a- eeey~)

Omo~ Jag får upp fetaste bilderna från Sailor Moon (helt fel verklighetsuppfattning alltså...)



Shizuka also called the blondie is going to be the head topic of the girls' gossip. HAHAHAHA WELL DONE MY FRIEND Gör en liten mini revolution à la Sarah.



Allt verkar vara fint med dig men hörrududu jag hoppas verkligen att du äter ordentligt (varför försöker jag ens...?). Hälsan först, oke?



Klapp på huvudet /Challi




Mamma

VÄNTA ett tag nu! Hur var det med regeln om att du inte fick vara ensam i ett klassrum med en kille. Gäller detta inte du ensam med 30 killar eller räknas inte gympasalen som ett klassrum?? Eller fanns det tjejer i gympasalen för i så fall glömde du att nämna dem!? Håller du på att försöka bli relegerad redan första veckan eller åtminstone stänga dig ute från alla ev. tjejkompisar. Och revolution á la Sarah, nej vad händer..... vart tog min duktiga, lydiga och icke ifrågasättande dotter ivägen? HaHa



Säg bara till om det är tid för pappa att komma ner med geväret smile



Ingen gymnastik på schemat suck.. jag hoppas att du nu har valt någon sportaktivitet i schoolclubsen för att uppväga cola, donuts och bakelser.



Nej kul att det verkar finnas ljuspunkter...



Kram Ma


Tichaa

Åh, min söta Sarah. Kul att du tar till dig mod. Du har inget att förlora egentligen men allt att vinna.

Blir alldeles happyhappy när du uppdaterar och är skitglad att det går bra för dig :)

Nej. du skulle ju träna aikido eller vad det var. Se till att göra det nu! :D



Saknar dig baby



<3: 2009-04-10, 03:04:03 | URL: http://chinesex.blogg.se/
nalex

jag saknar dig och vill lätt komma till din skola.. hm. borde lätt komma till japan så att jag får vara med en skoldag hihih<3



<3: 2009-04-10, 17:52:11 | URL: http://msvicious.blogg.se/
Klara

Sarah du verkar ha det underbart!! :)

KRAMAR



<3: 2009-04-10, 18:28:19 | URL: http://klarissan.webblogg.se/
Lisi

orkar inte kommentera en seriös kommentar men hey jag känner igen mig förutom att typ tjejerna pratar med killarna i min skola och vi är typ 50-50.



Heheuhuehu och alla älskar en fast man är ful utan smink men liksom vafa skoluniformer har ju inte minikjolar? PLus att jag minns vad du gick omkring med på orientation, hehehehehehehheh sexy mama





nej vafan nu ska jag baka

tjohej



<3: 2009-04-11, 07:14:31 | URL: http://code4.devote.se
niklas

haha, det är fett rätt sarah! xD Skönt att du har det bra :)



om du får hemlängtan är det bara att tänka på våra idrottslektioner... :)



Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.