<3: 2009-04-17, kl 13:25:53 | <3: Allmänt

hiihiihhi..

Idag var en sjukt bra dag måste jag säga.
 Studenter ifrån Kanada besökte vår skola.
Vilket var trevligt trevligt, men det var faktiskt inte därför som idag var bra.

Har faktiskt vad jag anser äntligen några kompisar.
Jaa.. Kompisar. Inte vänner, inte än, men bekannta som är sjukt trevliga
 och
 Jag älskar livet lite just nu!

Hihi, ska berätta om min vecka.


Måndag:
    Första dagen I skolan med lektioner. Tiden går dock väldigt fort och jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad som hände. Hade Massa lektioner dock ... som jag inte förstod något av.. hehe


Tisdag.

   Jag hade min första "japanska lektion" gick väldigt bra måste jag säga!

Efter skolan åkte jag och två tjejer till Sakura Gicho. Där mötte vi upp med en av tjejernas vänner. Trevlig dag måste jag säga. Mindre trevligt att det tog mig ca, 2 timmar hem.


Hade sagt att jag skulle vara hemma runt 7 snåret. Kom hem klockan 8.

Detta resulterade I två stycken vääääldigt oroliga föreldrar och en lite arg otoosan.. haha

Så nu har de gjort klart för mig att jag måste vara hemma SENAST 7 varje kväll. Inkl. Helger.

Att forsoka diskutera detta med familjen är som att diskutera med en stenmur. = Utan resultat what so ever.

När jag tog upp att jag brukar komma hem vid 10-11 tiden hemma. OCh att jag ibland kommer hem efter 12 på helgerna gjorde att deras hakor nådde golvet. Jag har nog aldrig sätt någon så förvånad förut. Men men... Eheh.. bajs



Såå, jag ska ta mammas råd. (som jag pratade med I onsdags.)
Att ta upp det här igen efter någon månad när de lärt känna mig lite bättre.

Det värsta var dock att jag började gråta mitt I diskussionen med dem, eftersom jag läste ett mail ifrån mamma, om Sirena. Usch!


Onsdag.

    Gick två lektioner tidigt idag. Mitt schema är helt fucked up, och jag hittar inte mina lektioner vet inte heller vilka lektioner jag ska ha.. så EHE.. jag åkte hem. Jaa..


Pratade med mamma en  ganska lång stund genom skype (otroligt bra uppfinning)

Medan jag lagade mat.
De använder gasspis här, vilket jag verkligen inte är van vid. Tror att hälften av det som sas från min sida av luren var svordommar över spisen. Brände upp min arm lite.. hehhe.. Ja.

aven vatten kokaren är jätte skum! Den sätter på sig själv. Vet inte när och inte heller varför. Vet heller inte hur man stänger av den. den skrämmer mig.

Okaasan skulle äta ute denna dag med en arbetskamrat. Därav att jag lagade mat själv.


Torsdag.

Ganska långsam dag.. Hade calligrafi för första gången här. Min lärare tyckte att jag var jätte duktig, jag tyckte jag sög. hehe, men det var iallfall kul, och min lärare är jätte söt.

Fredag.

Idag alltså..

   Eh. Jag vaknade väääldigt sent. Vilket betydde att jag fick ruuscha till skolan.

Den officiella historian är att jag försov mig, därför gick jag inte på min self study. Men, den verkliga historian var att jag satt på mc Donalds och åt frukost medan jag läste harry potter. Hehhe..

I  ALLA FALL..


Kanada folket kom vid 1 tiden, och de spreds ut I skolan på olika lektioner. Vi hade en I vår professional English, och sen hade vi även ett 10 tal, och project and research talet.

Ja ännu ett tal ifrån alla lärarna.   HAtar talen.
 Man måste sitta på gympasalsgolvet och låtsas vara intresserad I en timma.
USch.

Min rygg försöker döda mig innifrån och jag verkar ha fått en släng av
"Finnar och acne på skolresa I sarahs ansikte" sjukan.
Ehh.. HAHA


I   ALLA   FALL...


 

Efteråt hade vi ett litet "party" med kanadensarna. Men ehe det var "Chotto boring"

HAHA


Idag var dock första gånen jag fick mina berömda Sarah skratt. Typ " PHAHAHAHAHAHAHA oj.." *hålla för munnen*

Vilket gjorde dagen bättre. Jag och en annan tjej dansade även Macarena till två av de andra tjejernas "beatbox/singing, hahha.

Vi åt alla tillsammans, och jag förstod tillochmed liite vad de pratade om. Hihi.

Idag var en sjukt bra dag. Japp japp.



Btw.. Vi åt pasta till middag= Glad tjej.

PUSS<3


PS. Nu är det såhär

Jag ska försöka göra ett långt inlägg imorgon med bara massor av bilder (har dock inga ifrån skolan än) men det kommer..  Och I det inlägget får ni fråga vilka frågor som helst, så ska jag posta ett "svarsinlägg"


Har nämligen hört ifrån många personer nu att jag "undviker frågor" och "suger allmänt" hahha, sååå tänkte att
 här har ni er chans!


Se det lite som en Celebration till min en månaders vistelse här I Japan! hih



Hanna



För mig gör det inte så mkt att du svarar. Jag fattar ju att du är upptagen. Jag kom prelimenärt in på KSG idag :D superduper lycklig :D skriver väll nåt mail till dig igen kanske i helgen typ XD vi får se.


booooou

de e bra att du trivs och grejer ^^ jag funderar på att göra som du och åka ett år istället x'D hahaha, jag ska på intervju till tumba på måndag iaf D: är så himla nervös x'D hahahahaha



ha det så roligt där borta på andra sidan jorden ditt lyllo! vi saknar dig :D <33


annica

Grymmeligrymt vännen hahah jag älskar fortfarnade att du skriver som du pratar, de äger haha du känns liite närmare då! :) vi fick lätt reda på vilken musikal vi ska göra idag och om nån liten människa inte redan har sagt de så ska jag berätta att de blev..... RENT!! haha alla älskar mitt otroliga långa inlägg hehu! ha de bra bejjbi!! <3



<3: 2009-04-17, 22:47:53 | URL: http://annici.blogg.se/
Chalisa

Men nytt eller Sarah?



Att de bara var oroliga är liksom WOW och nu ska ni ska försöka konvertera varandra xD Det lär ju bli intressant.



Du svarar inte på frågor och jag skriver inga mejl till dig. Vi är kvitt. (Fast du skulle ju kunna svara på det mejl jag faktiskt skickade till dig. Det var EN FRÅGA och om du inte vill svara på den kan du väl iaf göra mig tjänsten och skriva det. Tre ord; vill inte säga).



Jaja, vi är båda dåliga. Punkt.




Pappa

Sirena kom tillbaka idag!!! 2 veckor på drift och smal som en sticka. Men hon lever HurraHurra.

Hemma klockan 7, hmm det låter som nåt vi kan införa när du kommer hem oxo, tänk va mysigt och sitta med mamma&pappa hela kvällen.........;-)



PussPuss


Tich

Hej! Du lever :D

Rugbylaget går finemang och vi ska ha vår första träningsmatch snart.. mot... slagverk dun Dun DUN!!!! Bernadotte.. hahaha :D Kul värre! Men men, det ska bli as roligt att skrika på dem.



Saknar dig gryyymt.. Men good4u att du har det bäst.. Du kommer att ha massor att berätta om när du kommer hem..



MEN.. när ska du börja träna? O.o



<3: 2009-04-18, 02:23:46 | URL: http://chinesex.blogg.se/
Hind

Lite Avvis hallå :D



<3: 2009-04-19, 14:21:44 | URL: http://moipetit.blogg.se/

Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.