<3: 2009-05-18, kl 13:17:42 | <3: Allmänt

Jag hatar människa 4. Men människa 4 hatar inte mig...

I japanska skolor väljer man klubbar efter skoltid. Detta är en av de bästa sätt att lärar känna nya människor, och samtidigt göra saker man gillar och känner för.

Klubbarna jag valt/ tänker gå med I är:


Kendo.
Som bara är en gång I veckan, eftersom tredje ringarna har exams I slutet av året, och det är bara tredjeringare I kendoklubben.


Jag vill även gå med I
Badmintonklubben som är 4 gånger I veckan, vilket jag vill delta endast 2 gånger av. Ska kolla upp det.


Och sedan vill jag gå med I
 Bandklubben.
 Men för att detta ska gå måste jag hitta lite bandmedlemmar. OCh jag vill inte ta första bästa retardet som sägr att han kan spela gitarr och när han får chanson att bevisa det kanppt kan ta ett C. Nej.. ska jag vara delaktig I ett band ska det minsann vara musikaliska människor. Eller iallafall människor som övar mycket nog att de kan fejjka liiite musikalitet!


Så band blir väl av efter sommaren skulle jag tro! Kan knappt vänta. Hihi

Nu till varför detta inlägg skrivs...

Jag var intresserad av Koto.

 Koto är en slags harpa, och den har ett väldigt japanskt "sound". ( kolla gärna in det på youtube ). Jag hade nästan bestämt migg 100% att jag faktiskt skulle gå med I denna klubb, även fast det var tre dagar I veckan. ( alltså mycket jobb ).

Men klubben består av 4 människor.

Människa 1 = trevlig men tyst tjej, den enda av dem 4 som egentlgien kan och är duktig

Människa 2 = Nörd personifierad. Och inte en bra nörd (för jag gillar I regel nördar). Men hon är tråkig tyst och vägrar prata.

Människa 3 = ingen uppfattning alls. Bara konstig och tyst.

Människa 4 = GALET L*SKIG.


Människa 4 är anledningen till varför detta blogginlägg skrivs.

Männsika 4 är en av de mest irriterande, påfrestande, äckliga, enerverande, människor jag någonsin stött på.

Altt började för ca 3 veckor sedan.

Det kom massor av Kanadensiska studenter till vår skola. Vi höll en liten "välkomstfest" med några ifrån skolan. Hakade på mina vänner och bjöd in mig själv typ. På denna fest så spelade flickorna Koto. Jag tyckte att det lät sjukt coolt, och ville gärna pröva på. En av tjejerna blir helt överlycklig när jag frågar om jag får prova, och typ börjar dra I min arm och jag vet inte vad. Detta mina kära läsare är Människa 4.

Jag lovade att jag skulle komma förbi klubben någon gång och hon var helt lyrisk.


Varje dag efter detta letade hon upp mig och frågade om jag ville komma förbi. Men jag orkade verkligen inte veckan efter. Och sedan var det golden week.

Efter golden week gjorde jag största misstaget jag någonsin gjort. Jag var trevlig mot människa 4 och gick med henne ner till stationen.

Människa 4 har inga vänner och är jobbig och jag tyckte synd om henne. Vi skulle ändå åt samma håll så jag sa åt henne att jag kunde gå med henne. Dessa 10 minuter var inte så jobbiga som jag trott de borde vara, men när vi kom fram till stationen gjorde jag ett ännu större misstag. Jag gav henne min mailadress.


DUM SARAH. DUM DUM DUM.

När jag kom hem väntade ett mail.

I mailet stod frågan, när kommer du till skolan varje dag?

Jag förstod genast att detta var ännu ett sätt att stalka mig och därför valde jag att ignorera henne.

Men det slutade inte där.

Hon haffade mig när jag var på väg till lektioner. Uppehöll mig så att jag kom försent. Blev tillochmed utskälld av en av lärarna, eftersom hon vägrade släppa iväg mig!

Förstår ni hur jobbig hon är?!

Hon kom till och med fram till mig ohcmina vänner när vi åt och sa åt mig att fälja med bort och prata med henne.

Problemet med mig är ju att jag är så jävla snäll. Vill aldrig vara otrevlig och aldrig säga nej, så jag följde med henne.

Stod I 10 minuter och lyssnade på hennes tjat om kotoklubben och om hurt vå och flickorna I klubben nu slutat och att hon numera var "Ledaren". Detta gjorde mig ju bara mer beslutsam att jag INTE ville börja. Hon förklarade även att jag kunde komma förbi måndag tisdag eller fredag, och jag förklarade att jag inte alls kunde den veckan men lovade att komma förbi och titta på nästa vecka (dvs denna vecka).


Nu kanske ni tycker att jag är en bitch som typ " leeds her on" och får henne att tro att jag faktiskt vill börja I klubben. Men så är INTE fallet.

Jag har varje gång när hon tjatat/frågat sagt att jag inte alls är säker att jag vill börja, men att det skulle vara kul att komma och TITTA på. Endast titta. Men att jag inte tror att det är något för mig och för svårt.

Människa 4 har även beslutat sig helt för att jag ska vra med och spela på en skolfestival om några månader, och försöker få mig att gå med på detta. I hennes värld har jag redan det. *ven fast jag gång på gång säger att nej, det är inget för mig. Ellr nej jag är inte duktig nog. Eller nej tack, jag tror faktiskt inte att jag vill spela på någon festival. Men I hennes öron måste det låta som om jag skriker JAaa.


Idag orkade jag inte med tjatet längre och gick med på att kolla på Koto. Tydligen hade de haft träning på lunchen vilket hon bifogat till en av mina vänner, som tröttsamt sagt dt till mig. Men jag gick till kotorummet EFTER skoltid.

Jag fick noter och en hel lection I hur man spelar. Som sagt... hon är helt övertygad pm att jag älskar koto och henne och allt. HAtar människa 4.


Hanna

4 låter läskig O.O påminde sjukt mycket ett tag om en viss person i våran skola... Men hon stalkar inte folk lika mycket XD

Tycker synd om dig ~



<3


Chalisa

...och jag svär på att hon är ett Tohoshinki fan O_0

fråga henne om hon är en Cassie/Bigeast, eller nej förresten gör inte det. Mitt bästa förslag till dig är att s-p-r-i-n-g-a.



Nej men säg nej Sarah. För en gång skull i ditt liv, säg nej... I TID! Eller så ber du nån av dina kompisar att vara riktigt taskig mot henne eller nej, kör på förra idén.




Chalisa

...och jag svär på att hon är ett Tohoshinki fan O_0

fråga henne om hon är en Cassie/Bigeast, eller nej förresten gör inte det. Mitt bästa förslag till dig är att s-p-r-i-n-g-a.



Nej men säg nej Sarah. För en gång skull i ditt liv, säg nej... I TID! Eller så ber du nån av dina kompisar att vara riktigt taskig mot henne eller nej, kör på förra idén.




Chalisa

...och jag svär på att hon är ett Tohoshinki fan O_0

fråga henne om hon är en Cassie/Bigeast, eller nej förresten gör inte det. Mitt bästa förslag till dig är att s-p-r-i-n-g-a.



Nej men säg nej Sarah. För en gång skull i ditt liv, säg nej... I TID! Eller så ber du nån av dina kompisar att vara riktigt taskig mot henne eller nej, kör på förra idén.




Chalisa

...och jag svär på att hon är ett Tohoshinki fan O_0

fråga henne om hon är en Cassie/Bigeast, eller nej förresten gör inte det. Mitt bästa förslag till dig är att s-p-r-i-n-g-a.



Nej men säg nej Sarah. För en gång skull i ditt liv, säg nej... I TID! Eller så ber du nån av dina kompisar att vara riktigt taskig mot henne eller nej, kör på förra idén.




Chalisa

...och jag svär på att hon är ett Tohoshinki fan O_0

fråga henne om hon är en Cassie/Bigeast, eller nej förresten gör inte det. Mitt bästa förslag till dig är att s-p-r-i-n-g-a.



Nej men säg nej Sarah. För en gång skull i ditt liv, säg nej... I TID! Eller så ber du nån av dina kompisar att vara riktigt taskig mot henne eller nej, kör på förra idén.





ps. Jag tycker inte om att kommentera i din blogg för att jag aldrig vet om kommentaren kommer med eller inte, så det är inte mitt fel att jag spammar som en galning.


C

oj shit...


Anonym

kan inte låta bli att skratta lite gumman :P hon låter verkligen asjobbig! Oj vad jag skulle få panik. Du beskriver väldigt målande ;) finns en liknande person i vår klass, inga sociala spärrar. Man får helt enkelt ignorera på ett snällt sätt..eh


Anonym

kommentaren över detta var från mig :P


karin

ovan är från mig



<3: 2009-05-18, 21:18:16 | URL: http://curri.blogg.se/
Anonym

Oh-emmm-geee, challi mästerspammaren, karin den namnlösa o.o

--------

Låter fett skoj ju med de där grupperna :d

Skaru bli pewpew på badminton nu då xd? Då måste jag få möta dig sen när du kmr tillbaka

.. och människa 4... jo vi har även en liknande i eks, dock inte så extremt, men förstår hur du känner.


Danne

Oh-emmm-geee, challi mästerspammaren, karin den namnlösa o.o

--------

Låter fett skoj ju med de där grupperna :d

Skaru bli pewpew på badminton nu då xd? Då måste jag få möta dig sen när du kmr tillbaka

.. och människa 4... jo vi har även en liknande i eks, dock inte så extremt, men förstår hur du känner.


Danne

Oh-emmm-geee, challi mästerspammaren, karin den namnlösa o.o

... Ok, hatar numera också det här kommentar systemet, tredje gången gilt för att få den igenom o.0?

--------

Låter fett skoj ju med de där grupperna :d

Skaru bli pewpew på badminton nu då xd? Då måste jag få möta dig sen när du kmr tillbaka

.. och människa 4... jo vi har även en liknande i eks, dock inte så extremt, men förstår hur du känner.


Danne

Nu känner man ju sig fett duktig när man lyckas med samma sak som man påpekat..


Alex lite coolare

inte cool person!


Malin

Hahahahahah, blä! :D


Klara

HAHA <3



<3: 2009-05-20, 09:23:34 | URL: http://klarissan.webblogg.se/
annica

Sarah du måste lära dig att säga nej hahah du är fööör dnäll människa! <3



<3: 2009-05-20, 18:55:03 | URL: http://annici.blogg.se/
niklas

lär av annica :D


Mamma

Sarah som jag säkert sakt 120 miljoner gånger!! Man säger NEJ! punkt slut. Inte "jag tror inte jag kan", "jag tror inte jag har tid", "jag tror inte jag vill", "kanske en annan gång", "inte idag", "jag kan nog inte lära mig det" osv.



Möjligtvis.... "Nej, jag har annat som jag hellre vill göra", "Jag har inte tid för fler intressen", "Jag önskar ingen kontakt med dig, för att jag känner att inte kemin stämmer" osv



Men obs! aldrig ett tror, kanske, eventuellt eller nja.



Och efter som du ännu inte kan uttrycka dig så mycket så får du helt enkelt lära dig att bara säga NEJ! Och gör det innan tjejens förhoppningar blir ännu större och du får ännu sämre samvete. Släng samvetet i sjön, ibland tar du då på dig skuld som du inte behöver.



Puss och Kram och lycka till

kram och lycka till


bou

Din mamma är klok Sarah ^^ du är för snäll !!


Malin

Word!



Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.