<3: 2009-05-05, kl 14:02:56 | <3: Allmänt

Torsdagen

UJ UJ UJ...

De senaste dagarna har varit helt Kaotiska, och jag har verkligen ingen aning om hur det kommer sig at jag fortfarande lever. Ska försöka skriva om torsdag och fredag imorn. Eftersom jag har galet mycket att skriva om idag.

Tror inte ni vet, eller vissa av er kanske gör det, Men just nu är det GOLDEN WEEK I Japan.

Goldenweek är 3st röda dagar efter varandra, I år infaller dem Måndag Tisdag och Onsdag. Folk Spenderar dessa dagar genom att åka runt I japan, ut på landet eller in till Tokyo.
                                                                             Jag är rädd för hur mycket folk det är.
Ungdommar ser denna vecka som shoppingveckan nummer1.
 Detta beror väl mycket på  vädret som just nu är på  topp! Ca 24-27 grader och solsken hihi..


Försöker just nu skriva ner allt som hänt, men det går ganska långsamt.

Aja, här är iallafall Torsdagen. ( gillar att jag typ ligger en vecka efter. Mums)
//

 

Torsdags/


 SPORTS FESTIVAL


 

Anlände till skolan en stekhet dag. Solen sken som fan, med målet att bränna och dela ut solsting till så många som möjligt.
För att nå min skola måste man gå en 20 minuter lång sträcka, I en uppförsbacke.
För de som känner till EKS backen/

 Ungefär som den, fast I asphalt och 20 gånger längre.
                                   Puss? Nej. 
 Varma dagar gör att man kommer fram svettig och ful till skolan.

IALLFALL..

Jag möttes av den vackra synen : 800 elever bär ner stolar till den stora fotbollsplanen. Jag orkade dock inte göra det, eftersom jag skulle springa och prata med lite lärare I Kansliet. Jag hade bestämt mig för att inte delta I detta, och dagen de delade ut vilka moment man skulle delta I vあr jag sjuk, så jag blev tydlign uppskriven på staffeten. Men som jag förklarat tidigare är det så varmt att jag redan knappt kan vara ute.

Sommaren I Sverige brukar tillbringas inne I köpcentrum, eller hemma. På landet sover jag halva dagen.

När jag väl är ute ligger jag på stranden Iförd bikini med glass och vatten.

Här bär jag Jeans, en tshirt och en cardigan.. varmt? JA!


IALLFALL..


Lyckades undgå att behöva vara med och delta, vilket gjorde att jag mest hejjade på alla andra.
Efter ungefär 5 timmar I solen skrek min kropp att den inte klarade mer och jag gick in.
 Jag skakade och hela världen snurrade. Senare kom huvudvärken.
 Mums.
Jag hade fått solsting! Hah.


Cheerleading Klubben höll I uppvärmningen, till allas förtvivlan.  

Uppvärmningen bestod nämligen av att dansa till Avril lavignes "Girlfriend" Och göra galet svåra och väldigt tjejiga stretch/movements.

Speciellt en av övningarna gjorde min dag:
Man skulle typ hållla handen övr huvudet samtidigt som man gick några komplicerade steg, sen skulle man typ "slingra" kroppen, ni vet sådär dirty? med rumpan typ. Och samtidigt som man gjorde det skrek alla WOOOOH! riktigt feminint Wooh också

HAHAHAHHAHAAH ni skulle sätt killarnas min när de insåg att även de var tvugna att delta I detta! OSLAGBART!














Cheerleading klubben är helt galen!

Asså jag blev så otroligt förvånad första gången jag såg dem. trodde att de bara skulle springa in åå typ " woooohhh, yeeeahh" och inget mer. Men ack vad jag bedrog mig, De hoppade flög och det kändes verkligen som "bring it on" fast på riktigt lix.
Ascoola
.


Efter detta var det dags för dagens första gren:
 

    Dragkampen!

Precis som alla dragkamper, så tävlar två lag mot varandra. Inget konstigt med det, Enda skillnaden I detta moment var v:l att repet låg på marken, och de två lagen var tvungen att springa mot varandra och I farten ta upp repet.

Tyvärr hade inget lag våran gamla Eks finess när det gällde dragkamp. Det enda jag kunde  tänka på var att man måste ha ett "ankare" I form av Jonas. OCh sedan måste man dra tillsammans "åh hej åh hej!" På det sättet har vi vunnit massvis av times..
 



Men jag var inte med I dragkampen, och jag tror inte att min japanska är bra nog för att försöka övertala ett helt lag om att jag vet vad jag håller på med! Hahhaa.





En av tjejerna visade upp att hon också kunde få upp foten, precis som cheerleading tjejerna. Och Det skulle ju genast (x) (vill inte nämna namn bland bilder gärna.)testa! AHHAHA älskar henne hon är typ som mig, lika ograciös också

Jag lyckades fånga ögonblicket då hon precis skulle ge upp, men dåde andra tjejerna

 trycker upp hennes ben. Fan vad hon skrek, Vilket jag verkligen kan förstå. Måste ha gjort sjukt ont!

Gren nummer 2

           Brödhämtningen.


Jaa.. jag tror itne att jag skrattat så mycket på länge! Detta var nog ett av de mest Cp grenar jag någonsin
 stött på i mitt liv! Och jag har varit konfirmandledare.. HHAHA, ska lätt införa detta till nästa midsommar.


Brödhämtningen gick ut på att man skulle springa från ena sedan till den andra. Men mitt imellan finns en lina och på linan hänger det masso olika sorters bröd I förpckningar. Dessa sitter fast I klädnypor, och det gäller för deltagarna att få ner brödförpackningarna och springa I mål.

Men det fanns sj:lvklart en tvist.

f;r att få ner brödet var man tvungen att endast andvända munnen! HAHHAHA, folk såg så sjukt dumma ut, och jätte många tappade sina bröd osv osv. Det hände också att folk sprang för snabbt, så när de skulle göra en snygg tvärnit vid bröden halkade de I sanden och ramlade istället.

Leken var KAOS. Hahhaa jag älskade den! hihiihihihi




Gullisarna :)


Japanese babes :)

Sen kom stafetterna.


Den första var en slags hinderbana typ, förstod inte riktigt eftersom jag var innomhus under mestadels av denna tid.

Men folk sprang iaf runt med mj;l i ansiktet. ifrån att de var tvungen att doppa huvudena i mjöl för att ta upp något, vet inte riktigt vad det var Och när de gjort de kunde de springa vidare runt planen.


Den andra staffetten har jag tyv:rr ingen bild på men denna var helt klart den roligaste!


Folk sprang ifrån utgångspunkten, plockade upp en pappskylt, vände på den och höll upp den så att hela publiken kunde se den. På dessa pappskivor stod det olika grejer.
 Tex. Hitta en blond. Om det stod så på skylten skulle deltagaren hitta upp en blond I bland alla elever I publiken, antingen det, eller så sprang den blonda ut till personen I fråga. Sen skulle man tillsammans springa så snabbt man kunde imål. All I publiken var sjukt taggade över denna lek, och några av killarna sprang fram typ hela tiden för att få springa så mycket de kunde. Dumbasses.


Det roligaste var när en tjej fick,
- hitta en "guldvärd" kille. (svårt att överstätta ordentligt)

Och en stor killklunga började putta fram en av killarna , medans han förtvivlat försöte vägra . Tillslut bar de ut honom till den ganska generade tjejen.

En sko blev kvar som ett krigsminne.



Sen kom väl den riktiga staffetten. De olika Klubbarna tävlade mot varrandra i Staffett.

Men tex tennisklubben hade bestämt sig för att springa runt planen samtidigt som de studsade bollen på sina rackettar.

Och vollyboll klubben färsökte hålla vollybollen i luften genom hela varvet. Så det var väl inte rikitigt en staffett..




Folk går runt med handukar på huvudet för att solen inte ska bränna sönder deras hårbottnar.
Mio var asgullig och lånade mig hennes handduk I typ en timma,
 eftersom jag mådde galet dålig av solen, och min nacke fått en sådan där faluröd färg. Mysigt...



Vacker bild på Vackra tjejer! hahaha




När allt var klart hade vi en 10 minuters rast då alla skulle äta lunch, Kaos.

Och sedan möttes alla inne I gympasalen. De olika klubbarna skulle visa upp lite olika saker.

Bandklubben hade olika band, varav två stycken var bra. Resten var galet otajta.
    Påminde lite om när vi byter instrument I ensemblen för nöjets skull,
och Annica hamnar bakom trummorna
 ( hihi älskar dig baby).


Sen hade Koto klubben uppvisning. Ville faktiskt börja I den klubben, men människorna verkar verkligen inte vara min cup of tea så jag står nog över. De som inte vet vad Koto är borde söka det på youtube och lyssna.
Det är en salgs harpliknande sak. Väldigt Japansk.

*ven Kyudo klubben hade en liten söt uppvisning ( bågskytte ). De hade gjort en liten rolig pjäs om hur bågskytte kom till, med superhjältar och kartong monster. Asbra!! Jag älskar japaner! Hihi

Sen har vi även en Mimklubb. Ni vet sådana där svartklädda med vita handskar som låtsas att det finns väggar överallt med sina handflator. Som I The sims houseparty< där finns det en mimare som alltid kommer och Crashar festen för alla hatar honom.. ni vet?


Aja, vi har en klubb med mimare iaf. Jag vet.. Japaner är sjuka.. Men de är grymt duktiga. De gjorde robotdansen och massa roliga sketcher. Gillardem skarpt även fast jag är rädd för dem. Två stycken ser nämligen exakt likadana ut. De äär lika långa, samma frisyr, solglasögon, heltsvarklädda I likadana kläder och vita hanskar. Creepy.




Pussar..

Ps. Bilder...




















Anna EKS

HAHAHA, AAAALLA japaner gör peace-tecknet ^^ vad kul.



<3: 2009-05-05, 16:17:13 | URL: http://tibia.blogg.se/
Emily

AAAH, vrf är inte svenska idrottsdagar så roliga?! Vi får åka kanot på vår om några veckor vilket bara kmr leda till att halva skolan drunknar xD Såna där staffetter skulle jag lätt springa i >:3 Det är för övrigt helt underbart att din skola har en mimklubb :D


madde ^^

sarah, varför är du den enda i varma kläder?! Du har inte tänkt tanken att ta mindre kläder på dig för att slippa värmeslag?! ^^ KNAS

Lovar att det blir bättre om du gör det (A)



<3: 2009-05-05, 18:37:09 | URL: http://lillmuppen.webblogg.se/
Sarah

Madde:

HAHAH, men jag hade inte solkr:m, och jag br:nner mig d;dligt mkt. S@ hellre varma kl:der :n en vacker falur;d f:rg ;ver hela kroppen hihi



<3: 2009-05-06, 06:37:02 | URL: http://jpnsa.blogg.se/
karin

Hihi, jag tänkte preciis som madde ! du får väl köpa solskydd med faktor 60 eller nåt :P Idrottsdagen låter helt sjuk. Fattar inte hur den gick att organisera! Väldigt mycket att läsa på en gång så jag blir lite förvirrad men älskar när du skriver<3



<3: 2009-05-06, 15:42:31 | URL: http://curri.blogg.se/
Anonym

Men åh de där japanerna snor ju min pose! (Eller är det kanske tvärtom...?)



Jag gillar dina japankompisar, du får hälsa dem från mig och tacka från mig också för att de står ut med dig. Jag förstår ju liksom hur jobbigt det kan vara. SUCK ok? SUCK!



Hur går förresten kommunikationen = hur är det med din japanska?



Här i Sverige börjar det också bli varmt. IN YOUR FACE Shizuka! PEACE! /Ch;;;;;;;;llliiii


Malin

LOL! :D

Fett rolig dag! Hihihi :)

Mimarna verkar ju asballa, visste du att vi mimar på teatern ibland? ;D Jag är också ball! <3


Anonym

WAAAAAAAHAAAAAAHAAAAA det där låter som den roligaste aktivitetsdagen evur! Ska lätt härma några av de där "sporterna" någon gång :d


Sarah

Anna: Jaa, det klart! peace tecknet :r ju Klassiskt! hihi



Emily: Jo m@ste medge att detta :gde, men det kommer en till i h;st som jag tror :r seri;s! ahhahaa.. jag vet inte Bl;;



Karin: Joo jag vet! mycket information ass@ lolsi.. men jag :r d@lig p@ det h:r med bloggande



Challululu: hihihii, ofta din pose NEPP!! du har l:tt snott den. Morf.

HAHa, jag ska tacka dem. Jag lovar. KAn till och med g;ra ett kort sen n:r jag @ker hem igen d:r det st@r typ " tack fr@n Chalisa, min svenska kompis f;r att ni sst@tt ut med mig ett @r!" HAHHAHA <3 puss



Mja.. Det g@r v:l ganska d@ligt .. hehehuhu



Malin: dessa mimare :r asl:skiga. Serrii UHU..



hhaha :lskar sporterna jag med



Madde: Ehe,,, jag ville inte bli solbr:nd. Hade ingn solskydsfaktor, och sen p@ slutet n:r jag typ vliie d;da tr;jan k:nde jag att jag int vill visa upp eventuella svettfl:ckar! hahahaha,,, ja...



<3: 2009-05-08, 09:40:57 | URL: http://jpnsa.blogg.se/
nalex

hihi asfina bilder aså!

cheerleadersarna verkar astuffa och din skola verkar skitrolig. fatta iaf sverige skulle vara så hoho



<3: 2009-05-08, 15:15:14 | URL: http://msvicious.blogg.se/
annica

Alla vet att jag totalt äger på trummor men vill ju liksom inte utklassa patrik.. vi hade förövrigt en tamburin batlle haha crazy world.. Jag känner mig också extremt besviken över att du inte sprang staffeten hahah de hade vart värt sarah.. och jag ska öva på den där posen när man tar upp benet till huvet tills du kommer hem hehu <3<3<3



<3: 2009-05-11, 18:23:02 | URL: http://annici.blogg.se/

Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.