<3: 2009-03-18, kl 12:24:24 | <3: Allmänt

NARITA



Mina fötter och ben är så otroligt svullna! Får knappt på mig skorna.
Efter ett dygns flygning och väntan på flyg är det härligt att äntligen ha kommit till hotellet.
På direkten var det tvättning, och freshness som gällde. känd emig så sjukt äcklig.
Toaletterna här är btw hysteriskt roliga, jag oc lisa var i shock och kunde inte sluta skratta.
 HaHa bilder och sådant borde komma framöver.


Jag hade aldeles för mycket handbaggage för mitt eget bästa. Usch!


Färdväg:
Sverige-Paris. ca. en timmas väntan och 3 timmars flyg.
I paris fick vi även vänta i 6 timmar. Så vi alla hade gjort upp planer o m att vi skulle gå och äta och så.
Men de planerna krossades när vi insåg att det inte finnas något Matställe.. Det hela slutade med att jag
åt ett äpple och drack en cola. Awesome.. eller nått.
På flygplatsen så var svenskarna samlingspunkten för alla AFS:are. Och någon timme innan boarding så hade vi bildat
en gansa stor klump på golvet. Tillsammans med Fransmän, Sydamerikaner osv.

Självklart råkade jag även ut för massa skit vid incheckingen. Jag skulle promt ta av mig skorna, bli visiterad
Sedan skulle de öppna mitt hanbagage och gå igenom allt i det. Samtidigt som de letade med någonting som
jag tror var en narkotikamaskin. Antagligen så efter något sorts knark.
Jag var även den enda i Japan som också var tvungen att få hela mitt hanbaggage genomletat. Och fick
även stå och svara på en hel del frågor. Älskar min tur alltså!

Ifrån Paris tog det ungefär 12 timmar. Timmarna på planet spenderades med att antingen sova. Vilket
Gustaf klagade på hela tiden. Eller att spela spel med honom.
På natten serverades det även nudlar ombord. Det gjorde mig mycket lyckligare!

Vi var tvungna att springa till bussen med vårat baggage. Medans japaner stod och skrattade åt våra
miserabla fösök till att springa snabbt och smidigt. Men vi hann med bussen dock!
Det är så sjukt varmt här, docg lite i mina vinterskor. Så nu har jag mina röda ballerina. Mums<3


Den äckliga lunchen som bestod av ngt äckligt ris och tonfisk i alger. Mums. Sen så fick vi typ bröd med choklad i. uh..

Nu sitter jag på hotellet, vi har ätit en god middag, och har funnit en internet kabel.
                                 (vilket var bra för lunchen sög apa)
 Hoppas att ni alla har det bra!


 



Lisa<3



Gustaf, och Sammyboi. My two gentlemen! hihi, ni var söta som hjälpe mig med mitt baggage hela tiden!



Jag sunkig och underbar efter flera timmars flygning. Mums



Pussar!<3

PS. Pappa jag behöver en transformator och ett sådant där elutag som är svenskt/japanskt!
 om du inte kan skricka det måste jag veta vart jag kan handla det. För my life kinda depens on it right now!

PPS. Glömde jag mina dollar hemma?


Niklas

hahahahahahahhahahahah xD

"Vi var tvungna att springa till bussen med vårat baggage. Medans japaner stod och skrattade åt våra

miserabla fösök till att springa snabbt och smidigt."



PS. Testa en elektronik-affär :P


Olle

hahahahaha galet! xD

Flygplansmat är awsome, yes..

go natt, du som är 8 timmar före oss andra :q





<3: 2009-03-18, 15:09:40 | URL: http://exilidrum.blogg.se/
GammelHanna

Skönt att höra att du kommit fram ordentligt, även om resan kanske inte var den roligaste. Din mor var här i går kväll o idag har jag precis varit och fikat m Annika. Du kan ju gissa tre gånger vad som har varit samtalsämnet...

Så, nu när jag vet att du har det bra ska jag försöka tänka på något annat än dig ett tag 8)

Kramar!


Malin

ÅH! Du lever! <3

Va härligt allt låter! Nååå, Sarah, hittade de knarket? :D



Härligt med söta pojkar som bär allt åt en, hihi ;D


Pappa

Hej stumpan,

skönt att du kom fram ordentligt, men några dollares har du inte glömt härhemma. Dom ligger någonstans i packningen.

Vilken trafo behöver du? Till telefon eller datorn?

Skriv ett mail och förklara.

Puss och sköt om dig. ;-)


Mamma

Vad skönt att du kommit fram ordentligt. Kommer inte att hinna sakna dig på flera månader(den tid det kommer att ta att röja upp efter dig och din avresa :).

Du la dollarna i en brun plånbok som du borde ha lagt någonstans i handbagaget. Här kan jag inte se den någonstans.

Sen är det bra om du mailar mig när du har frågor till oss direkt.

Att ni blev kärngänget bland AFSarna förvånar mig inte. Du och Lisa bara utstrålar knäppighet.

Puss MA


boooooouuuu

Sarah jag typ sitter och gråter XD jag vill vara där med dej nu T_T asså ETT ÅR utan dej, jag fattar fortfarande inte ;;___;; <333 fett overkligt, asså jag får ångest bara jag tänker på hur långt borta du är :( skulle aldrig klara att åka bort sådär :'(, ha så roligt där borta, och ta massa fina bilder, och testa ALLT godis du ser och säg till mej så jag vet vad jag ska köpa när jag är där<3333


Challiballi

Kalla mig duktig. Nu har jag faktiskt lytt dina order och kikat in här; läst ditt långa inlägg OCH kommenterar.



Människa att du ens vågar klaga på mat, also called Chalisas själsfrände(r). Hoppas att du lydde mina order också. Let me hear an "aaaw" (har du inte lytt mina order finns det inte en chans att du förstår denna mening). Aja Japan-nörd nu ska jag plugga, gjorde nämligen inte riktigt det i Estland.



Jag kanske också borde blogga om mitt otroliga liv här i det långa landet falukorv. Maybe maybe



SHIZUKA! Du måste lyssna på DBSK - Kiss shita mama, Sayonara (han sjunger LONGWAY PEOPLE ..så nej det är inte dålig engelska eller jo kanske lite)



sluta skriva sluta skriva, ok JAG SKA

men kom ihåg att TOHOSHINKI är japansk allmänbildning. Godnatt!


Ella

Hej knäppis :)

Fan va häftigt att vara där å att ditt äventyr ha börjat å allt. Blir nästan lite avendsjuk, eller nåt.

Puss på dig <3


nalex

mailade dig, men har inte fått något svar än. hoppas på att jag får senare.

typiskt din otur att bli kroppsvisiterad, hahahha dör lite här. usch, du är för långt bort. saknar dig. det här känns skitkonstigt. eh.

bra att du har roligt iaf! uppdatera ofta och svara på mail! och juste, skicka adressen asap.

älskar dig



<3: 2009-03-19, 15:08:40 | URL: http://msvicious.blogg.se/
annica

hahahah sarah helt seriöst de e bara du som skulle behöva gå igenom alla dom där visiteringarna hahah goood, resa med dig är ju nåt alla borde testa i framtiden haha

Uppdatera OFTA vännen, jag saknar dig!!

kärlek!!



<3: 2009-03-19, 15:31:11 | URL: http://annici.blogg.se/
karin

Hej baby :) gud vad glad jag är att allt verkar braa och såå :) Du får ha det jäättekul och jag älskar dig!



<3: 2009-03-19, 17:52:01 | URL: http://curri.blogg.se/
Börje

Uj uj uj,vilken otur. eluttagskonverterare finns säkert i närmsta dator eller elbutik, fråga på hotellet , de brukar få den frågan ofta.

Men vet du vad det heter på japanska :-)

btw dina bäskvärare känner du väl väl? Annars kunde du ju fått det de letade efter stoppat i ditt bagage.



Jaa skicka en bild på de japanska toaletterna , jag har hört att de är takniska mästerverk.


Nina

ÅÄÖÅÄÖ, jag förstår inte att du faktiskt är i Japan! Är nervös för din skull (även om du inte är nervös), hihihoho :)



<3: 2009-03-19, 21:29:02 | URL: http://frappuccino.blogg.se/
Pannkakan

Scwheet att du fortfarande lever,jag skulle spytt upp mig själv efter så många timmars flygning :x



Jag bara måste få se en sån där toa :D Har sett jätteroliga reklamfilmer när de i princip klarar av mer saker än min dator --- helt sjukt.


Världens bästa Madde (A)

haha klockrent Sarah!! Btw så har lilla my inte lugg^^ Bara så vet (A) Haha lol ^^ Men du får uppdatera ofta vi saknar dig älkling<3<3 tack söt för kuvertet btw<3<3<3<3<3 älskar dig


Emily

Bra att du kom fram ordentligt och att allt verkar bra :D Angående transformator och adapters har jag lite tips som jag fick förut! En adapter är ganska livsviktigt men en tranformator klarar man sig faktiskt ganska bra utan, i de flesta fall. Japan har lägre volt (lr bara mindre styrka :P) i sina uttag, så nästan alla svenska apparater klarar det, dvs. det skulle däremot INTE funka med japanska grejer i Sverige då de de skulle... explodera av styrkan xD Alla mina grejer funkade utan transformator i sommar :D

Men förhoppningsvis löser sig el-frågan :D Hoppas du har det bra!!! :D



Tell me all of your secrets.

Name please Save?

Email will not be published

URL

Hey.. hey you know.